IATA’ya Göre ABD Tarafından Önerilen Yolcu Tazminat Kuralı Maliyetleri Artıracak, Ancak Gecikmeleri Çözmeyecek
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın (DOT) havayollarının yolculara uçuş gecikmeleri için mali tazminat sağlamasını zorunlu kılarak hava yolculuğunun maliyetini artırma kararını eleştirdi. DOT’un İptal ve Gecikme Puan Tahtası, ABD’deki en iyi 10 taşıyıcının, uzun süreli gecikmelerde müşterilerine yemek veya nakit kuponları sunduğunu ve bunlardan dokuzunun ayrıca iptalden etkilenen yolcular için bir gecelik ücretsiz otel konaklaması sunduğunu gösteriyor.
IATA Genel Müdürü Willie Walsh “Havayolları, yolcularını varış noktalarına zamanında ulaştırmak için çok çalışıyor ve herhangi bir gecikmenin etkilerini en aza indirmek için ellerinden gelenin en iyisini yapıyor. Havayolları ayrıca, yolcularını planlandığı gibi varış noktalarına ulaştırmak için mali teşviklere sahiptir. Rötarları ve iptalleri yönetmek havayolları için çok maliyetlidir. Ve yolcular, hizmet düzeylerinden memnun değillerse sadakatlerini diğer taşıyıcılara götürebilirler. Bu düzenlemenin ek maliyet katmanı herhangi bir yeni teşvik oluşturmayacak ancak telafi edilmesi gerekecek ve bilet fiyatlarına etki etmesi muhtemel” dedi.
Ayrıca yönetmelik, yolcular arasında karşılanması pek mümkün olmayan gerçekçi olmayan beklentilere de yol açabilmektedir. Hava yolculuğu gecikmelerinin ve uçuş iptallerinin çoğundan hava durumu sorumlu olduğundan, birçok durum bu yönetmeliğin kapsamında değildir. Hava trafik kontrolörü eksiklikleri, geçen yılki gecikmelerde rol oynadı ve Federal Havacılık İdaresi, havayollarının uçuş programlarını New York metropol bölgesine indirme talebini kabul ettiği için 2023’te de sorun olmaya başladı. Pist kapanışları ve ekipman arızaları da gecikmelere ve iptallere katkıda bulunur. Ek olarak, uçak imalatı ve takviye bölümlerindeki tedarik zinciri sorunları, uçak teslimatında gecikmelere ve eksikliklerin azalmasına neden olarak havayollarının üzerinde çok az kontrole sahip olduğu veya hiç kontrol sahibi olmadığı güvenilirliği etkileyebilir.
DOT, havayolunun sorumlu olduğu gecikmeler ve iptaller için yolcuları tazmin etmekten yalnızca havayollarının sorumlu olacağını dikkatli bir şekilde not etse de, şiddetli hava koşulları ve diğer sorunlar günler hatta haftalar sonra zincirleme bir etkiye sahip olabilir ve bu noktada imkansızdır. tek bir nedensel faktörü veya sıkıntıyı izole etmek.
Ayrıca deneyimler, bu tür cezai düzenlemelerin uçuş rötar ve iptallerinde herhangi bir etkisinin olmadığını göstermektedir. Avrupa Kurulu tarafından 2020’de yayınlanan Avrupa Birliği’nin yolcu hakları yönetmeliği EU261’in kapsamlı bir incelemesi, bunun tersinin doğru olduğunu ortaya çıkardı. 2011’de 67.000 olan iptaller, 2018’de neredeyse ikiye katlanarak 131.700’e yükseldi. Aynı durum, 60.762’den 109.396’ya yükselen uçuş gecikmeleri için de geçerliydi. Havayoluna atfedilebilir gecikmelerin toplam gecikmelerin yüzdesi olarak payı azalırken, rapor bunu hava trafik kontrol gecikmeleri gibi acil durumlar olarak sınıflandırılan gecikmelerdeki artışa bağladı.
“Havacılık, her biri hava taşımacılığı sisteminin sorunsuz çalışmasını sağlamada hayati bir role sahip olan bir dizi farklı ortağı içeren oldukça entegre bir faaliyettir. “Biden yönetimi, havayollarını bölmek yerine, tamamen finanse edilmiş bir FAA, tam donanımlı bir kontrolör işgücü sağlamak ve onlarca yıldır ertelenen FAA NextGen hava trafik kontrol modernizasyon programının dağıtımını tamamlamak için çalışmalı, çünkü bu teklif zorunlu olarak yapmak.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı