Ekonomi

Ford, yavaş talep nedeniyle elektrikli araç satışlarını tüm bayilere açıyor

Ford Motor Co, elektrikli araç (EV) satışlarını hızlandırmak için 1 Temmuz’dan itibaren tüm bayilerinin EV satmasına izin vereceğini ve satışları belirli bir eğitim ve altyapıya yatırım yapan bayilerle sınırlayan önceki stratejisini terk edeceğini açıkladı. Bu değişim, F-150 Lightning pikap ve Mustang Mach-E SUV dahil olmak üzere Ford’un elektrikli modellerinin beklenenden daha yavaş satışlarını ele almayı amaçlıyor.

2022’nin sonlarında belirlenen ilk şartlar, bayilerin şarj ekipmanı ve eğitim programlarına 500.000 ila 1 milyon dolar arasında yatırım yapmasını zorunlu kılıyordu. Bu kuralların yürürlüğe girmesinden bu yana, Ford’un 2.800 bayisinin yaklaşık yarısı sertifikalı elektrikli araç satış programına kaydoldu.

Ford’un elektrikli araç işinden sorumlu Operasyon Direktörü Marin Gjaja, şirketin elektrikli araçlarını daha erişilebilir hale getirme arzusunu dile getirdi. Yeni teknolojiyle ilgili zorlukları kabul eden Gjaja, bayiler ve müşteriler tarafından algılanan engellerin üstesinden gelmek için EV tanıtım sürecini basitleştirmenin önemini vurguladı.

Ford’un CEO’su Jim Farley daha önce bayileri elektrikli araçlara geçiş sırasında beklenen katı standartlar konusunda uyarmıştı. Ancak elektrikli araçların benimsenmesi, hibritlerin daha güçlü satış büyümesi göstermesiyle sektör tarafından beklenenden daha az sorunsuz olmuştur. Ford’un 2022’den 2023’e kadar ABD hibrit satışlarındaki %25,3’lük artışa kıyasla, elektrikli araç satışlarında yalnızca %17,9’luk bir artış görüldü.

Geleneksel bayilik modeli, özellikle Tesla gibi pazara yeni girenlerin bayilikler olmadan doğrudan tüketicilere satış yapmaları ve bu sayede maliyet avantajı sağlamaları nedeniyle inceleme altına alınmıştır. Farley, Ford’un bayilik modeli nedeniyle Tesla’ya kıyasla araç başına yaklaşık 2.000 $ ek maliyete katlandığına dikkat çekti.

Ford’un ilk EV programına uyum sağlamak için zaten önemli yatırımlar yapmış olan bayiler şimdi hoşnutsuzluklarını dile getiriyorlar. EV’leri satmakta zorlanıyorlar, hatta bazıları bu satışlardan kaynaklanan kayıplar nedeniyle elektrikli model sevkiyatlarını reddediyor.

Bir Ortabatı bayi grubunun COO’su olan Scott Kunes, Ford’un EV programına katılan 1.400 bayi arasında yer aldı ve EV talebiyle ilgili endişeler nedeniyle yalnızca Wisconsin ve Illinois’deki en büyük iki lokasyonlarına yatırım yaptı. Kunes, bayilerin uzun süredir elektrikli araçlara yönelik talep eksikliği konusundaki endişelerini dile getirdiklerini ve Ford’un son kararını takdir etmekle birlikte, bunu gecikmiş bir yanıt olarak değerlendirdiğini belirtti.

Ford, elektrikli araç satışları ve bayi ilişkilerinde gelişen manzarada gezinirken, politikada yapılacak değişiklik, şirketin piyasa gerçeklerine uyumunu ve elektrikli araçların benimsenmesini teşvik etmek için devam eden çabalarını yansıtıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu